La capitolul promovare online, una din cele mai puternice si eficiente unelte pe care le are la indemana orice antreprenor este reteaua sociala Facebook. Cel putin in tara noastra, Facebook este cea mai folosita retea sociala si daca stii cum sa te folosesti de ea, aceasta iti poate aduce mai aproape, direct pe site-ul afacerii tale, potentialii clienti. Daca pana acum nu ai incercat vreodata sa folosesti Facebook pentru promovarea propriei afaceri inseamna ca este timpul sa o faci, dar nu inainte de a arunca o privire pe aceasta lista cu recomandari.

 

7 Lucruri pe care trebuie sa le stii pentru a face o promovare pe Facebook de succes

 

#1 Un scop stabilit inca de la inceput este absolut esential

Pentru ca are o multime de utilizatori, Facebook este o platforma extraordinara pentru promovarea online. Indiferent unde este punctul de lucru al firmei tale, cu ajutorul Facebook-ului poti ajunge imediat in toate colturile tari, direct la potentialii clienti ai produselor pe care le comercializezi. In plus, ca unealta de marketing, daca este sa ne raportam la eficienta ei, are tarife mai mult ca rezonabile. Dar oricat de putin ar costa reclamele platite pe Facebook, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa te arunci cu capul inainte si sa apesi butonul [promoveaza postarea] inainte de a-ti face un plan detaliat.

 

Daca iti doresti ca reclamele tale de pe Facebook sa nu fie doar vazute, ci sa creeze si buzz, trebuie sa-ti fixezi un scop clar inca de la inceput. Si nu te baza doar pe memorie, deschide un fisier word sau apeleaza la traditionala coala si asterne negru pe alb exact ce vrei sa obtii raspunzand la intrebari ca urmatoarele:

 

・Vrei sa faci cunoscut un anume mesaj?

・Doresti sa inviti persoane la un eveniment?

・Iti doresti clienti noi? Daca da, cati?

・Urmaresti sa cresti traficul pe propriul site?

・Cati vizitatori vrei sa obtii?

 

Cu cat vei raspunde mai clar, dar realist la aceste intrebari, cu atat iti va fi mai usor sa urmaresti performantele reclamelor tale de pe Facebook.

 

#2 O audienta mica, dar selecta aduce mai mult profit decat una mare

 

Cu ajutorul Facebook-ului mesajul pe care vrei sa-l transmiti prin intermediul reclamelor poate ajunge la sute de mii sau chiar peste un milion de utilizatori. Dar are rost sa platesti pentru toti?

 

Facebook detine multe informatii legate de utilizatorii sai si iti permite sa selectezi atatea criterii legate de publicul tinta al reclamelor tale pentru ca tu sa obtii cele mai bune rezultate. De aceea, profita de tot ce ti se ofera si fa ca reclamele tale sa ajunga exact la persoanele direct interesate.

 

#3 Facebook iti pune toate acele unelete la dispozitie cu un scop

 

Si aceasta recomandare este strans legata de sugestia stabilirii unui scop clar. Daca stii exact ce-ti doresti sa obtii prin reclamele de pe Facebook atunci poti alege cu usurinta uneltele care te vor ajuta sa-ti atingi interesele.

 

De la AdEspresso care te ajuta sa-ti administrezi campaniile de pe cea mai populara retea sociala si pana la Buffer cu care poti seta momentul in care vrei ca o postare sa devina publica, exista zeci de aplicatii si platforme pentru maximizarea profitului investitiei in Facebook.

 

#4 Trei reclame sunt mai bune decat una

 

Cand desfasori o campanie Facebook, trebuie sa tii cont de faptul ca o singura reclama poate fi insuficienta pentru a-ti atinge scopurile. De aceea, este recomandat sa compui 3 postari diferite, dar care sa aiba aceiasi tinta si pe care sa le rotesti intre ele pentru a nu-ti obosi audienta cu prea multa informatie deodata.

 

Dupa cateva zile in care ai folosit fiecare din cele trei reclame pe perioade egale timp, alege-le pe cele cu performante bune si sterge-o pe cea cu performante slabe. Cu cat te vei concentra mai mult pe rezultate, cu atat campania pe care o desfasori va avea mai mult succes.

 

#5 Cat timp sunt profitabile, si reclamele scumpe merita investitia

 

Mai ales daca faci reclame unor produse care se vand mai bine in perioada sarbatorilor de pe este an, nu te sfii sa cheltuiesti mai mult pentru reclamele de pe Facebook in apropierea Craciunului sau de Pasti.

 

Companiile mari investesc pana la cateva mii de euro pentru campaniile derulate pe Facebook cu ocazia sarbatorilor de iarna. Dar daca acestea genereaza vanzari duble sau chiar triple ca valoare, merita, nu-i asa?

 

#6 Testele nu sunt niciodata bani aruncati

 

Pentru cat de ieftine sunt reclamele pe Facebook, este foarte tentant sa dai drumul unei campanii fara a testa apele. Dar 50 sau 100 de euro cheltuiti pentru a incerca piata si a studia reactia utilizatorilor retelei sociale la ideea ta, sunt infinit mai putini decat daca ai demara o campanie costisitoare si la un moment dat ti-ai da seama ca totul este in van.

 

Atata timp cat inveti din orice experienta, niciun ban nu este cheltuit in zadar. Astfel, cu cat cheltuiesti mai mult pe teste, cu atat descoperi mai multe din secretele Facebook-ului. Iar daca ai impresia ca ai investit prea mult intr-un test care a avut rezultate negative, desi pare cea mai mare risipa, in realitate reprezinta cea mai mare investitie!

 

#7 Increderea este elementul care urneste mecanismul

 

Nu are rost sa te apuci de campanii pe Facebook cat timp nu esti convins de puterea acestei retele sociale. Facebook merge de minune pentru cine stie sa-l foloseasca, iar daca te documentezi indeajuns in legatura cu modul lui de functionare, va avea rezultate si pentru tine. Afla ce inseamna promovare Facebook si increderea va veni de la sine!

 

Pe Facebook se pot vinde absolut orice tip de produse si servicii! Exista public si cumparatori pentru orice deoarece mai mult sau mai putin, toata lumea este si pe Facebook. Daca ai impresia ca potentialii clienti ai afacerii tale nu sunt persoanele tipice care folosesc retelele sociale, te inseli amarnic. In functie de felul cum selectezi audienta unei reclame, Facebook iti va trimite mesajul exact la acei utilizatori care abia asteapta sa afle despre o afacere ca a ta. In concluzie, studiaza, experimenteaza si apoi mergi cu toata increderea inainte!